Dreng / mand14 år
Hej jeg er en dreng på 14 år. Der nogle dage tilbage tog 3-4g amfetamin og fik forgiftning med puls på 180. Sidder her en del dage efter og føler stadig jeg kan mærke amfetamin i min hjerne og har svært ved at sove. Samt hovedpine. Ved ik om det er normalt og er bange for jeg har ramt psykose Elle fået en hjerneblødning. Har været på hospitalet 3 gange men de siger der ikke er noget galt. Ved forgiftning blev jeg lammet i hele kroppen og havde svært ved at trække vejret. Men har det virkelig ubehageligt lige nu og det er 3 dage siden. Ved ikke hvad der sker derfor spørg jeg.

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Undskyld det sene svar..
Du har sådan set selv svaret på dit spørgsmål- du tog en overdosis og kroppen reagerer derefter med høj puls, hovedpine m.m.
Du har gjort det helt rigtige og søgt kvalificeret hjælp på sygehuset. Jeg håber du fortalte derinde at du havde taget amf., da læger og sygeplejersker skal have al info, for at stille den rigtige diagnose.
Forhåbentlig har du fået det bedre nu og sikke en forskrækkelse for dig.
Pas på dig selv og skriv endelig ind igen hvis du er i tvivl om noget.
Hilsen
Morten