13 år
Jeg har en bror på 15 år og har fået af vide af en veninde at han i weekenden var sammen i en stor gruppe drenge og min bror som sad og røg hash. Veninden havde set det på en privat historie som hun er med i. jeg er virkelig i chok og hved ikke om jeg skal fortælle det til mine forældre.

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål.
Det er ofte svært at vide hvad man skal gøre med historier man har fra anden hånd. I denne sammenhæng tænker jeg at du enten skal sige til din veninde at hun skal snakke med dine forældre (eller omvendt, at du siger til dine forældre at de skal kontakte din veninde ) eller at du snakker med din bror og spørger ham direkte om det passer at han ryger hash.
På denne måde undgår du at viderebringe sladder og måske usande historier.
Held og lykke med det…og i øvrigt, det er rigtigt godt at du ikke holder det hemmeligt. Hemmeligheder plejer at være rigtige skadelige ting.
Bh
Eric