Hej Eric….
Det er første gang i flere år, jeg henvender mig til nogen, om mit årlange
blandingsmisbrug,men hovedsagelig heroin (kun sniffet det) og piller. Jeg kom ud af misbruget i 2003. Til dels fordi, jeg som mange clean narkomaner har skubbet det væk, og benægtet konsekvenserne i flere år… Det er så efterhånden gået op for mig, hvor meget det har skadet min hjerne, og jeg lider stadig under den psykiske trang.
Sidste år, fik jeg så et tilbagefald, og var på speed flere gange i større mængder over en kortere periode…
Nu har jeg så ikke rørt noget siden, alså 10 måneder… MEN MEN…
Jeg svinger indimellem voldsomt i humør, og flygter meget fra virkeligheden, ofte når jeg har den mindste mulighed, og tænker meget den følelsen stofferne gav…samtidig med jeg selvfølgelig lever med de fysiske konsekvenser…
jeg har ingen venner der har været så langt ude, og de kan derfor slet ikke sætte sig ind i den smerte, det føles som indimellem… dvs. jeg snakker ikke med nogen om hvad, og hvordan,smerten, forståelsen af det… jeg møder mest foragt og frastødelse, og den sædvanlige "tag dig nu sammen".
Jeg bruger derfor meget energi og resourcer på at bebrejde mig selv, og se mig selv som mindre værd pga. min fortid, og pga alle de fordomme der om narkomaner, og især heroinafhængige, da man i manges øjne er "de værste"…. og det hæmmer mig meget psykisk i min hverdag…
Håber du kan leve dig ind i min verden, selvom dette her, er en meget kort version af den.. og håber at du vil ofre tiden på at svare mig/råde mig osv, nu du har alligevel har læst hertil…
På forhånd tak…
Mvh.
Den tvivlende

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej
Du må undskylde at det tog mig så lang tid at besvare din mail, men jeg haft meget travlt i flere uger…og så ferie lige efter.
Når det er sagt, så er det heller ikke en nem mail du sender. For at være helt ærlig, så kan jeg ikke helt se meningen. Sætningerne giver god mening hver for sig…og det gør din mail i sin helhed også ( dog måske i mindre omfang)….men jeg kan ikke se hvordan jeg kan "svare eller råde" dig, fordi jeg ikke kan se nogen spørgsmål eller ting du overvejer og er i tvivl om. Jeg har ellers læst din mail mange gange…
Det er desto mere ærgerligt at det er den første gang i flere år at du henvender dig til nogen. Jeg har set at du har sendt den samme mail til Vita for nogle dage siden, og jeg er spændt på at læse hvad hun kommer til at svare.
SÅ, jeg kunne sikkert skrive noget der ligner et svar…men helt ærligt, det vil bare være noget for at "fylde" og lave som om jeg besvarer din mail…og jeg vil helst undgå at skrive sludder eller lige gyldige ting i min brevkasse. SÅ, jeg foreslår dig at du sender mig en ny mail hvor du prøver at beskrive lidt mere præcist hvordan du har det og hvordan jeg kan bidrage med noget. Jeg lover dig at jeg vil besvare den hurtigt den gang.
God weekend
Eric