Pige / kvinde45 år
Ulykkelig og bange er den følelse jeg har i kroppen. Min kæreste som er meget yngre end mig har tidligere prøvet at tage kokain og speed. Vi har været samme i 1.5 år og der er kun en enkelt gang i starten at det har været foregået. Men nu skete det igen. Jeg eksploderede og slog ham og skreg helt vildt af ham. Han løb væk og da han kom tilbage græd han hjerteskærende. Han sagde han aldrig ville gørr det mere og at han ikke vidste hvorfor han hsvde gjort det. Havde egentlig ikke lyst men hvorfor så. Er så bange for at det skal ske igen. Hvordan støtter jeg ham og dermed vinder troen tilbage. Knus fra lunte

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej Lunte
Du må undskylde at jeg ikke har besvaret din mail tidliger. Jeg har åbenbart haft en hukommelsessvigt.
Ud fra det du skriver, og jeg er ked af det at skrive det på den måde, men det er mest dig som har et problem. Ikke din kæreste. Jeg siger IKKE at det er helt i orden at tage speed, kokain eller lign, men din reaktion er helt ud af proportion. Når du vælger at få en kæreste som har prøvet at tage stoffer, så kan det ikke komme som en stor overraskelse at han gør det igen.
Og selv om det var en overraskelse, så kan det ikke forklare at det kan i den grad gør dig ulykkelig og bange samt at du slår ham. Der må være noget i DIT liv som forklarer den reaktion.
Som jeg ser det, det bedste måde at støtte ham er at du passer på dig selv. F.eks. at du ikke kommer så nemt ud af balance, og så ellers, at du både giver ham kærlighed og er tolerant…men også at du gør det tydeligt overfor ham og dig, det du ikke vil finde dig i. Dvs det som vil få dig til faktisk at slå op med ham.
Mht troen, så er jeg desværre ikke den slags psykolog som synes at tro er en god ting, nærmeste det modsatte. Når man holder op med at tro og  begynder at forholde sig til verden som den er, så tænker jeg at man får sandsynligvis flere chancer for at være lykkelig.
Jeg håber at mit svar giver mening. Undskyld, en gang til, for at det kommer for sent.
Du er velkommen til at skrive igen.
Held og lykke med din kæreste.
Eric