Dreng / mand13 år
Hey jeg er en dreng på 13 år der har røget hash for anden gang, men efter anden gang fik jeg et vildt angstanfald som så har gjort jeg har fået angst, men. Men min angst gider ikke at forsvinde den er der kanstant. Hvad skal jeg gøre

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej med dig
Normalt forsvinder bivirkninger af hash efter nogle dage, så, i først omgang synes jeg at du skal vente 10-20 dage og se om din angst forsvinder af sig selv. Hvis ikke, så kontakt din læge for at få hjælp.
Da du kun har røget hash to gange, kan man på ingen måde betragte det som et misbrug (med mindre du også drikker alkohol regelmæssigt, eller tager andre stoffer) og dermed giver det ikke mening til at du søger hjælp på et misbrugsbehandlingscenter. Hvis din angst kommer til at kræve mere behandling end din læge kan tilbyde dig, så tænker jeg at Ungdomspsykiatrien må være det rette tilbud for dig.
Hvis du er i tvivl eller ikke kan overskue det, er du velkommen til at skrive eller ringe til mig (tlf. 40 40 64 38), og jeg vil prøve at hjælpe dig med at finde et sted hvor du kan få hjælp.
Bh
Eric