Pige / kvinde48 år
Hej.
Lang historie kort. For et år siden bigik min søn på 19 år selvmord. Hvilket er kommet bag på alt og alle. Udaftil var en en meget social, glad og trivelig dreng. Der altid satte andre før ham selv.  Han havde altid haft en enorm nysgerrighed på forskellige stoffer. Vi vidste at han måske en gang imellem røg lidt hash, men det var også det. Efter hans selvmord, er det kommet frem at han og hans venner gennem tiden har eksprimenteret med det meste, sådan en gang imellem, og altid forudgåret af grundig undersøgelse af stoffet, dets virkning og bivirkning. De har altid taget stoffet i et trygt miljø, og været gode til at passe på hinanden. Nå nu kommer mit spørgsmål.
to dage før selvmordet, tog vores søn LSD. Dagen før hans selvmord, fik han voldsomme kærestesorger sådan for alvor, hvor en af hans bedste venner havde været sammen med hans et og alt. Da han fik den besked, købte han noget kokain som han tog, ovenpå en del alkohol (dårlig kombo tænker jeg – når han psykiske tilstand var så nedtrykt?),  dagen efter forsøger han at få fat i noget xanex – uden held. Hvorefter han kort efter begår selvmord.
Han skriver til en ven at han er helt død indeni. og i hans afskedsbrev, beskriver han en smerte han ikke kan holde ud.
Kan blandingen af disse stoffer, og et nedtrykt sind, påvirker en så meget at man ikke kan se anden udvej end den vores søn gjorde?
vh mitzi

Svar fra rusmiddelekspert Løkke Dee Vium
kære Mitzi
Tak for dit spørgsmål.
Sikke en barsk tid det må have været for dig det sidste år, og kan være svært at forstå at det var den udvej han valgte!
Kærestesorg kan give følelse af magtesløshed som om ens verden sprænges i millioner af stykker.
Kombinationen af stofferne kan have været en medvirkende faktor til at han valgte at tage sit eget liv.  Hvis du går ind i vores leksikon på netstof, kan du selv danne dig et billede af hvordan stofferne kan påvirke vores hjerne!
https://netstof.dk/find-hjaelp
De bedste hilsner
Løkke Dee Vium