Pige / kvinde13 år
Kære brevkasse
Min lillesøster på 11 har nu røget i 7 måneder og jeg tror hun er afhængig. Jeg gide ik stikke hende til mige forældre, så hvad gør jeg ?

Svar fra rusmiddelekspert Løkke Dee Vium
Hej
Sikke et stort ansvar du står med. Samtidigt lyder det til, at du er bekymret for din søster som du kan se er ved, at blive afhængig af hash.
Du vil gerne gøre noget, men du kan måske være bange eller nervøs for mulig konsekvens både fra dine forældres side, eller fra din søster.
Der er et par muligheder, hvis du ikke vil gå til dine forældre. I så fald håber jeg, at der er andre voksne enten fra din skole eller andet familie som du nemmere kan snakke med, og de kan hjælpe dig med, at få det sagt til dine forældre.
Din søster er 11 år og de voksne er nødt til, at få af vide, at hun ryger hash sådan, at de kan hjælpe hende med det som må være svært og som måske er årsagen til, at hun ryger.
Jeg håber og ønsker dig alt det bedste i en meget svær situation.
Løkke