Pige / kvinde32 år
Hej!
jeg er en kvinde på 32 som er vild med en fyr på 27, han ryger hash og tager kokain nogle gange + han drikker hverdag. Kan der ske noget med mig, når vi har sex? når han tager de stoffer.
vh Lykke

Svar fra rusmiddelekspert Lone Walsøe
Hej Lykke
Tak for dit spørgsmål. Jeg læser dit spørgsmål således: Kan jeg blive påvirket af de stoffer min partner tager? Hvis det er rigtig forstået, er mit svar at det kan du ikke. Det din partner der har indtaget stofferne, det er hans krop der bliver påvirket og hans krop der må nedbryde og udskille stofferne igen.
Men du kan være udsat på andre måder. Når han er påvirket i en eller anden grad dagligt, har han måske ikke den optimale opmærksomhed på hygiejne, kønssygdomme, og andre seksuelt overført sygdomme som f.eks. hepatitis, og når man er stof og alkoholpårvirket, har man ofte nogle andre grænser ifht. hvornår noget er nok og andre grænser for hvordan man forstår og respkterer den andens grænser. Så det vil opfordre dig at være opmærksom på.
Bedste hilsner Lone