Dreng / mand18 år
Hej der. Jeg ser mig selv pt. Som en afhængig af Morfin piller. Jeg spiser omkring 8-10 piller om dagen, og har gjort de sidste måske 1-2 år. Jeg er meget bekymret for evt, indre skader på min krop (f,eks lever og andre organer) og så ville jeg gerne høre om i havde nogle gode råd til hvordan jeg evt. Kunne stoppe eller ihvertfald trappe ned i første omgang. Pillerne jeg spiser er 50mg tramadolhydrochlorid (dvs. jeg spiser 400-500mg om dagen) Mvh. Ung Stofmisbruger

Svar fra Brevkasserådgiver Brevkasserådgiver
Hej
Tak for din mail.
Det er længe du har indtaget morfin tabletter og indtaget er også noget over den anbefalede dagsdosis. Så jeg kan godt forstå at du er begymret for dit helbred. Jeg vil dog ikke anbefale dig bare at stoppe, da du kan riskiere abstinenser som ikke er gode for din krop, men derimod tage kontakt til det Rusmiddelcenter der ligger i din kommune(du vil kunne finde deres kontakt oplsyninger her på netstof). Der vil du kunne modtage nogle enkelte anonyme samtaler, inden du evt siger ja tak til at indgå i et bahandlingsforløb og få den rette professionelle hjælp til at komme godt ud af tramadolhydrochlorid tabletterne.
Pas godt på dig selv og jeg ønsker dig al det bedste.
Skriv endelig igen, hvis du har spørgsmål.