Dreng / mand16 år
Hey det er fordi lig og nogen kammerater overvejer at snif Panodil piller hvad kan der ske og hvad for en følse får man af det

Svar fra rusmiddelekspert Flemming W. Licht
Hej
Stoffer virker forskelligt på forskellige personer, så lige hvordan panodil vil virke på dig, kan jeg ikke sige noget sikkert om.
Panodil er jo et hovedpine/smertestillende præparat, der kan fåes i håndkøb. så det vil sandsynligvis fjerne hovedpine hvis du har det 😉
Men stoffer virker jo også som du forestiller dig de skal virke, så hvis du har en forestilling om at du og dine kammerater der sniffer panodilen sammen, bliver høje eller skæve, så kan det godt være I får det oplevelse. Det er nemlig sådan at for at et stof skal virke på dig, så skal du kende stoffets virkning, de skal være i det rigtige humør, og du skal være sammen med nogen der tænker det samme som dig. Så vil i få den samme oplevelse og tænke det var et fedt stof. Så forventningen om hvordan rusen bliver er vigtigtfor at få rusen. Så det er ikke nok at tage et stof, hvis du ikke ved hvordan det virker.
I øvrigt vil jeg ikke råde dig til at prøve at sniffe overhovedet, det kan selv om det er et tilsxyneladende uskyldigt stof genere dine slimhinder i næsen, og det kan være ret ubehageligt.
mvh
Flemming