Dreng / mand19 år
Hej alle der har forstand på de lovlige første synteser af ecstacy
Jeg er en gymnasielev der meget snart skal skrive SRP og i denne forbindelse har min vejleder bedt mig undersøge hvordan man kan fremstille ecstacy, da dette er mit emne eftersom det er noget der er meget aktuelt for de danske unge, da danske stofforbrugere hovedsageligt indtager det populært kaldte stof Emma. derfor vil jeg meget gerne vide om nogen i dette dette forum har forstand på fremstilling af dette stof og evt. sammenligne det med den syntese ud fra piperonal anført på dette website:
https://www.erowid.org/library/books_online/pihkal/pihkal109.shtml
svar venligst hurtigst muligt da min lærer gerne vil have at jeg ved mere inden imorgen kl 9
Mvh. J.

Svar fra Rusmiddel-ekspert Helle Cold Larsen
Hej J.
Jeg nåede ikke at svare dig, inden den der morgen kl. 9.00.
Vi har talt lidt om dit spørgsmål herinde på netstof.dk.
Netstof.dk er nemlig en side, hvor man som ung kan søge råd og vejledning om rusmidler, hvis man står i en situation der er svær eller hvis man har nogle ting omkring rusmidler man undre sig over.
Vi rådgiver ikke i hvordan man fremstiller rusmidler. Det ved vi slet ikke noget om, og det skal netstof.dk ikke vide noget om.
Vi synes din opgave er lidt særligt, for hvis vi nu kunne give dig opskriften på hvordan du fremstiiler et rusmidler ( selvom du skal bruge det til en opgave)  så tænker vi at der vil være nogle, der ville kunne misbruge opskriften, til måske at fremstille rusmidler til eget forbrug…eller forsøge sig med det. Giver det mening?  Så vi tænker faktisk du skal vise svaret her til din vejleder – for det virker ikke til at han har tænkt denne her tanke, at den vil kunne misbruges, sådan en opskrift.
Skriv endelig igen, eller bed din vejleder om at skrive til os – så kan vi drøfte videre sammen.
Helle