Dreng / mand17 år
Hej, For ca 3 uger siden prøvede jeg Emma bombe for første gang, lige da virkningen begyndte fik jeg en ordenlig svedetur og fik et panik anfald jeg kunne næsten ikke stå på mine ben eller holde noget i hænderne, mit syn var helt sløret om min krop føles som om den boblede så gik der ca. 30 min, så fik jeg det godt igen og mine øjne rullede op i hovedet på mig mens min kæbe spændte rigtig meget, sådan blev det ved 4 timers tid indtil det hele var over. Nu 3 uger efter har jeg stadig spændinger i kæben, mine øjne ruller stadig op i hovedet, kan ikke sidde stille og har mange svedture, min puls flyver op og ned og har angstanfald, er det normalt??

Svar fra rusmiddelekspert Torben Vangsted Boel Hansen
Hej
Det lyder som en meget ubehagelig oplevelse du har haft og stadig er mærket af.
Det er svært for mig at sige hvad der er normalt, men jeg har hørt andre beskrive noget lignede.
Det med spændinger i kæben er noget mange der har været påvirket af MDMA beskriver. Der er også mange andre der fortæller at de under og lige efter rusen har oplevet angst. Men at du her 3 uger efter stadig har det fysisk og psykisk skidt, gør at jeg vil foreslå at du får en aftale med din læge så vedkommende kan tjekke din tilstand.
Jeg håber du kan bruge mit svar, hvis ikke er du meget velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen
Torben