Spørgsmål i Brevkassen d. 12.10.2013

dårligt emma trip

KategoriFeststofferFuckupsFuckupsKrop og sundhedMDMAPsykedelika
Se svar
kommentar

Spørgsmål fraDreng / mand16 år

jeg har taget emma nogle gange nu, de første par gange var det super fedt og jeg havde det sygt sjovt, var glad og grinede og havde masser af energi hele natten. så det var jo kun gode ting der skete. så jeg tænkte jeg ville prøve igen men efter jeg havde taget det og tog nok 0.8 gram på 2 min, så havde jeg det godt nok men kunne mærke at det ikke var den samme følese som de andre gange, var mere stille og jeg rystede helt vildt, efter 10 min på denne måde lage jeg mig på en bænk og bare var helt stille, jeg var overhovdet ikke glad som jeg ellers var de andre gange. denne gang troede jeg at jeg skulle dø. jeg var helt sikker, jeg vidste ikke hvad der skete. ved du hvad der mulighvis skete siden jeg fik det sådan ? og var jeg ved at dø ? 

Svar fra læge Henrik Thiesen

Hej
Der er jo det at sige til ecstasy at der typisk ikke er det samme i tabletten fra gang til gang og at det kun er et fåtal af gange at der kun er MDMA i. På Sundhedsstyrelsens hjemmeside kan man se rapporter over hvad der er fundet i ecstasypillerne.

Mit bud vil være at du har fået et andet stimulans som du har reageret kraftigt på. Hvordan de forskellige stimulanser påvirker hjernen afhænger af et samspil mellem hjernens signalstoffer men også stress-systemet påvirkes og det kan give hjertebanken, rysten og angst.

Hilsen
Henrik

0 kommentar

Skriv en kommentar

Relaterede spørgsmål

Pige / kvinde15 år

Spørgsmål til projekt

Hej vi er 2 piger der laver projekt, og vi har et spørgsmål som lyder på “er der forskel på hvordan rusmidler påvirker drenge og piger” Håber i vil svare 🙂 ...
Dreng / mand47 år

Fejlfix

Hvad hvis man har injiceret ved siden af blodåre flere gange i højre underarm. Kan man stadig få en rask arm? ...
Pige / kvinde17 år

Påvirkning af socialt liv.

Kan I måske sætte ord på, hvordan narkomani påvirker en misbrugers sociale liv? Måske endda på kort eller længere sigt? ...
Se flere spørgsmål >