Dreng / mand60 år
hej jeg er en gammel 60 der tog en del lsd i 70 kan der være eftervirkninger da jeg er depresiv i perioder er i behandling,men tænker tit på om det kan have inflydelse er der lavet nogle undersøgalser omkring det emne hilsen en gammel hippi

Svar fra Rusmiddel-ekspert Helle Cold Larsen
Hej
Tak for dit spørgsmål, beklager mit sene svar.
Der er altid en risiko ved at tage rusmidler. Nogle bivirkninger kommer umiddelbart efter, andre kan komme flere år efter. Især det her med at blive udfordret psykisk, kan komme længe efter indtag. Flere rusmidler kan give bivirkninger som flashback oplevelser- altså at du får det som da du tog rusmidler, uden at tage dem. Det kan være meget ubehageligt.
Jeg tænker du kan læse lidt mere om det her på siden i leksikon under LSD. Her kan du også læse, at der ingen beviser er for, at LSD giver psykiske skader, men har man i forvejen psyjkiske problemer, kan det være alvorligt at tage LSD.
Jeg kender desværre ikke til nogle deciderede undersøgelser, jeg vil kunne henvise dig til.
Håber du snart vil føle dig robust igen og din behandling gør dig godt.
Vh Helle