Spørgsmål:

TINITUS - MDMA

Dato: 09.04.2021

Køn: 

Dreng/Mand

Alder: 

38år

Hej 

Jeg er en mand på 38 år - jeg har, vel en 20 gange i mit liv, prøvet MDMA - det har altid været en sjov og fin oplevelse; jeg har heller aldrig oplevet nedtur, angst o.l. i dagene efter indtagelsen af stoffet 

Sidste gang jeg tog MDMA vågnede jeg op dagen efter med en ringen i ørene; altså tinitus - det var 1 marts; så ca. en måned og en uge siden - tinnitussen er her stadig og den påvirker min søvn, min energi osv...

Kan MDMA udløse tinitus? Hvis ja; hvad siger jeres erfaring jer; går det væk igen efter 1 uge, er år.... aldrig? Kan jeg evt. selv gøre noget for at forbedre min situation mht. tinitussen?

Tak for din tid!

 

Svar: 

Hej

Ifølge det jeg har kunnet finde, er tinnitus (øresusen) ikke en kendt bivirkning til MDMA. Det ses ved nogle få andre stoffer men ikke der.

Jeg tænker at de fleste jo tager MDMA til fest og ofte hører høj musik samtidig – og dét kan give tinnitus.
Der er forskere som har undersøgt om MDMA kan bruges til at behandle generne ved tinnitus men det fungerede ikke.

Hilsen
Henrik  

Henriks billede

Besvaret af: Henrik Thiesen