Spørgsmål:

Hash

Dato: 27.04.2019

Køn: 

Pige/Kvinde

Alder: 

15år

Hej for ca tre dage siden røg jeg hash med mine veninder. Efter det føler jeg at alt er sløret og mine pupiller er store og jeg nogen gange ser syner. Jeg tør ik at tage til lægen for mine forældre finder nok ud af det.

Svar: 

Hej

Man kan godt have eftervirkninger af at ryge hash eller tage andre stoffer i flere dage efter. Hvis man har haft en dårlig oplevelse eller et ’bad trip’ kan der være problemer i nogle uger hvis man er uheldig og nogle som er psykisk skrøbelige i forvejen kan få en hashpsykose. Du beskriver ikke hvad det betyder at du ser syner men man kan jo være lidt bekymret for om du har haft en lille hash-psykose. 

Du skal sørge for at få godt med søvn, spise ordentligt og lade være med at indtage både hash og alkohol i et stykke tid så din hjerne kan komme sig ovenpå oplevelsen - og du bør snakke med din læge om det.

Hilsen
Henrik

Henriks billede

Besvaret af: Henrik Thiesen