Spørgsmål i Brevkassen d. 3.5.2020

Stoffri

KategoriAbstinenserAlkoholAngstBlandet med alkoholFeststofferHvad sker der når jeg stopperKokainKonkrete bekymringerKrop og sundhedNysgerrighed
Se svar
kommentar

Spørgsmål fraDreng / mand27 år

Hej jeg været misbrug af kokain i næsten 1 år 

Og havde næsten taget hver eneste dag.
Og havde drukket massse Alkohol. 
Så Begyndt får ondt i kroppen og høj puls. 
nu er jeg stoffri og nu er der gået næsten et år og er stoppet . men har stadigvæk ondt i brystet og og svært at trække vejret. Har også astam  er blevet flere gang tjekket men der viser sig at jeg fejler ikke noget. Jeg fik også af vide at jeg havde. Bakterier i maven og har stadigvæk det kan det skyld i det men kan det også være psykisk. Og engang i mellem får også krampe i Musklerne. Og det svært var fik i maven . Vil bare have et svar hvis i kan. 
Og som sagt er blevet tjekket mere end 6 gang på sygehuset der viser sig at jeg ikke fejler noget 
Mvh 

Svar fra læge Henrik Thiesen

Hej

Når der ikke er fundet noget efter flere undersøgelser er det umuligt for mig at komme det nærmere når jeg ikke kender dig.

Der sker sommetider det at de abstinenser som man har efter at have taget stoffer og alkohol ”sætter sig” som det man kan kalde sen-abstinens eller langvarig abstinen. Det vil ofte være i form af kronisk angst og uro som kan have mange forskellige symptomer. Angstanfald, mærkelige fysiske fornemmelser, smerter og søvnproblemer er det mest almindelige. Den langvarige stress kan også medføre forholdsvis blodtryk og andre fysiske symptomer.

Det du beskriver lyder lidt som angst og panikanfald så min umiddelbare tanke ville være at få det behandlet med medicin og terapi.

Hilsen
Henrik  

0 kommentar

Skriv en kommentar

Relaterede spørgsmål

Pige / kvinde16 år

Levertal

Hejsa Jeg skal have taget levertal og blodprøve i næste uge fordi jeg skal starte på isotretinoin. Og der bliver holdt 2 fester i weekenden, så jeg ville spørge om det påvirker mine levertal meget ...
Pige / kvinde17 år

er det normalt eller en hashpsykose?

nu er det 3 dage siden jeg sidst har røget, og der fik jeg en lille green out. men det er som om det ikke er helt gået væk og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. jeg har fået så meget angst de sidste ...
Pige / kvinde40 år

Oxycondon

Hej Er så fortvivlet og på randen til at blive skør i hovedet af at tænke mig gul og blå, for at finde på løsninger som virker. Min man er i behandling på CSU for misbrug af Oxycondon. Han lyver om...
Se flere spørgsmål >