Spørgsmål i Brevkassen d. 8.9.2020

Kokain og opkast

KategoriFeststofferKokainKrop og sundhedNysgerrighedViden
Se svar
kommentar

Spørgsmål fraPige / kvinde20 år

Hej,

jeg vil blive klogere på hvorfor jeg kaster op når jeg tager kokain? Jeg kaster op flere gange, men nogle gange kaster jeg ikke op. hvad skyldes det?

hvorfor bliver jeg snottet efter kokain og senere på dagen hvorfor lukker min næse ?

Svar fra rusmiddelekspert Søren Holm

Hej

Kokain påvirker maven og fordøjelsessystemet, og det kan give forskellige bivirkninger på kort sigt og længere sigt.

En af bivirkningerne på kort sigt kan være opkast. På længere sigt kan det give stofskifteproblemer.

Det kan også være et af de stoffer, som kokainen er blandet op med, der skaber problemet.

Når du sniffer et stof, vil det irritere slimhinden og den vil producere mere slim. Det er derfor, at du bliver snottet og næsen lukker til.

På længere sigt ødelægges slimhinden og der kan opstå betændelse og næsesår. Det giver de næseblødninger, man ser hos nogle brugere.

Jeg håber, at du fik svar på dine spørgsmål.

Søren

 

   

 

0 kommentar

Skriv en kommentar

Relaterede spørgsmål

Pige / kvinde16 år

Levertal

Hejsa Jeg skal have taget levertal og blodprøve i næste uge fordi jeg skal starte på isotretinoin. Og der bliver holdt 2 fester i weekenden, så jeg ville spørge om det påvirker mine levertal meget ...
Dreng / mand22 år

Cart pen eller skyfall

Hvad er en tilgængelig version af thc e-væske som ikke består af syntetiske cannabiodier og andre kemikalier ...
Pige / kvinde15 år

Projekt

Hejsa, Jeg fik anbefalet denne hjemmeside til et gruppeprojekt om rusmidler. Vi kunne godt tænke os at høre om der er forskel på hvordan rusmidler påvirker piger og drenge? ...
Se flere spørgsmål >