Pige / kvinde
Hey, har det altid med at når jeg drikker i weekenderne har jeg meget tit en følese af at det bare ikke er nok. At der ligesom skal ske noget mere. Jeg har røget hash flere gange og jeg har flere gange følt mig meget fristet til at prøve at tage kokain. Men har et par gange haft nogle dårlige oplevelser med hash. Så kan ikke lade vær med at tænke på hvad der så ville kunne ske hvis man prøvede kokain? Men jeg har ikke hørt så meget om at kokain skulle være decideret farligt (i forhold til andre stoffer) altså så længe man ved hvad man laver og ikke tager en overdose self. Så ville lige høre om hvad man kan få af bivirkninger og om det er noget jeg kan prøve uden de største konsekvenser?

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Stoffer virker forskelligt på folk. Virkningen afhænger bla. af hvor stærkt stoffet er, hvor stor( fysisk) man er og hvor vandt til stoffer ens krop er.
Derfor er det svært specifikt at fortælle dig hvilke bivirkninger du evt. får.
Min holdning er at du skal lade være, da der er mange risici forbundet med at tage stoffer. Du ved som sagt ikke hvordan du reagerer på kokain, desuden er der også risiko for at du bliver afhængig.
du kan læse mere om stoffet på vores side under leksikon. Linket er herunder.
https://netstof.dk/leksikon/kokain
Hilsen
Morten