Dreng / mand
Jeg er en dreng på 17 (snart 18), som har problemer med forskellige rusmidler bl.a heroin og hash.
Jeg har haft en voldelig opvækst og det er stadig et problem der hjemme. Der er tvivl om, om jeg skal flytte hjemmefra for at komme videre, men det syntes jeg også er svært, da jeg selv skal kunne klare det hele.
Jeg ønsker at komme i hæren, og må derfor ikke have papir på noget, men vil gerne have hjælp alligevel.
Er der nogen der har et alternativ til, hvad jeg kan gøre i stedet for at søge lægehjælp, eller til en psykolog
Skrevet af: J.K.

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej J.K.
Du må undskylde at det tog mig så lang tid at besvare din mail.
Som jeg ser det har du forskellige muligheder.
Den ene er at søge hjælp på nettet. F.eks kan du prøve det følgende slevhjælpsprogram (på engelsk) http://www.knowcannabis.org.uk/selfhelp.htm
Den anden er at se om den kommune du bor i tilbyder anonym rådgivning. I København kan man f.eks finde det http://www.heltanonymkbh.dk/
Prøv at google !anonym rådgivning”+ navnet på din kommune.
Endeligt kan du søge almindelig rådgivning, men bede dem om at de hjælper dig anonymt. Med lidt held kan det også virke.
Held og lykke med det.
Skriv igen hvis du er i tvivl…og undskyld igen for mine lange reaktionstid.
Mvh
Eric