Spørgsmål i Brevkassen d. 20.10.2022

Svimmel flere dage efter at have røget hash

KategoriBedøvende stofferCannabisHashKonkrete bekymringerKrop og sundhedMedicinPotPsykisk sygdomSkunkTHC
Se svar
kommentar

Spørgsmål fraDreng / mand23 år

Hej brevkasse. Røg noget hash sidste uge om fredagen og blev okay skæv af det. Havde det sådan set okay under hele rusen, men flere dage senere oplever jeg at være mere svimmel end normalt, så undre mig over om det er hashen der har eftervirkninger. Skal siges jeg i forvejen er på antidepressiv medicin helt almindelige sertralin 15 mg om dagen (1 pille), men der plejer jeg normalt ikke at have nogen bivirkninger. Kan hashen og antidepressiva gøre jeg har det sådan?

Mvh Jens Jacob 

Svar fra læge Henrik Thiesen

Hej

Cannabis påvirker de enzymer som styrer omsætningen af antidepressiv medicin. Det betyder at du kan ende med at have en højere mængde sertralin i kroppen i dagene efter og dermed også risiko for bivirkninger i de dage.

Det er sandsynligvis ikke cannabis i sig selv som gør dig skæv i dagevis men det at du får stigende bivirkninger af sertralin i nogle dage.

Hilsen

Henrik  

0 kommentar

Skriv en kommentar

Relaterede spørgsmål

Pige / kvinde16 år

Hash

Min datter på 16 har desværre fået nogle venner der ryger puffbars og hash. Hun synes det et helt normalt at ryge hash. Hun har ADHD umedicineret og får Sertralin for angst. En aften tog hun på tur...
Pige / kvinde16 år

Levertal

Hejsa Jeg skal have taget levertal og blodprøve i næste uge fordi jeg skal starte på isotretinoin. Og der bliver holdt 2 fester i weekenden, så jeg ville spørge om det påvirker mine levertal meget ...
Pige / kvinde17 år

er det normalt eller en hashpsykose?

nu er det 3 dage siden jeg sidst har røget, og der fik jeg en lille green out. men det er som om det ikke er helt gået væk og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. jeg har fået så meget angst de sidste ...
Se flere spørgsmål >