Pige / kvinde18 år
Hej, jeg har været i et misbrug med hash og kokain før hen, tager stadig stoffer og er begyndt at ryge hash igen på daglig basis. Startede med at ryge hash da jeg var 14 og kom i et misbrug i et par år og kom ud af det og prøvede lidt af været og røg så i et coke misbrug for lidt mindre end 2 år siden. Har i noget tid nu prøvet at stoppe lige siden sommerferien og er stoppet med de fleste slags stoffer men ryger stadig meget og tager methamfetemin et par weekender nu. Kan ikke stoppe og ved ikke hvad jeg skal gøre for at få hjælp, for jeg har ADHD og kan ikke få hjælp af psykiatrien hvis de ved jeg tager stoffer.

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Tusind tak for dit spørgsmål.
Du har prøvet lidt af hvert og er også stoppet med meget igen, det i sig selv er mega flot gået!
Som jeg læser dit spørgsmål, vil du gerne have hjælp til din ADHD fra psykiatrien, men brugen af hash og methamfetamin gør at det ikke er muligt.
Både hash og ikke mindst meth. er svære stoffer at stoppe med. Hashen kan have en beroligende effekt på din ADHD og give noget ro og meth. der er et ret potent stof, kan i mindre doser måske også kan give dig ro.
Derfor kan det også være ekstra svært for dig helt at lægge dit liv om og blive klar til behandling i psykiatrien. Mit bedste bud til dig er at du henvender dig på det lokale Rusmiddelcenter og beder dem om hjælp.
På forsiden af Netstof  kan du søge efter din kommune under “Find rådgivning og behandling nær dig”
Mvh
Morten