Dreng / mand15 år
hey jeg har røget hash i en måned nu jeg er begyndt at få abstiner og trang til at ryge hele tiden og jeg er begyndt at tage fler stoffer som amf flæk og lsd og jeg er begyndt at høre ting og se ting og jeg er blevet en hel anden person vil gerne høre hvor skadeligt det her er?

Svar fra Brevkasserådgiver Brevkasserådgiver
Hej
Alle euforiserende stoffer kan være skadelige. Det kan give alt fra hjerneskade, til kognitive udfordringer, til ændret personlighed, samt hallucinationer o.a. Du nævner at du er en hel anden person, samt at du ser og høre ting. Det er ret alvorlige bivirkninger, som du skal tage meget alvorlige, idet det kan medføre langvarig skade.
Din trang er stor og du har abstinser, jeg vil derfor anbefale dig at tale med nogen om det. Hvis du ikke kan tale med dine forældre om det, kan du her på Netstof.dk finde adresse med det Rusmiddelcenter som ligger i din kommune, hvor du vil kunne få hjælp.
Pas godt på dig selv og skriv endelig tilbage, hvis du skulle have brug for dette.