Pige / kvinde15 år
Hej.
Jeg har en kæreste som jeg er virkelig glad for. Jeg har kendt ham i lidt over 1,5år. Jeg har altid sagt at folk kan gøre hvad end de vil foran mig, så længe at de ikke prøvede på at få mig til at gøre det, men det må jeg desværre ændre på. Her fornyglig var min kæreste, vores fælles ven, en af deres veninder, en af deres venner og jeg hjemme hos deres ven og der røg min kæreste, vores fælles ven og deres ven hash. Jeg viste godt at min kæreste og vores fælles ven tog stoffer, men det gik mig edenlig aldrig på før jeg var vidne til det. De røg udenfor, men bare tanken om at de tog stoffer næsten lige for næsen af mig det gjorde mig ret itilpas.
Jeg har siden da haft en dårlig fornæmmelse i min mave og en forfærdelig tanke i mit hoved: hvad nu hvis min kæreste døde af en overdosis. Jeg elsker min kæreste så højt og jeg vil ikke ha' at der sker ham eller vores fælles ven noget.
Så hvad synes I jeg skal gøre:
Skal jeg fortælle ham hvordan jeg har det.
Skal jeg holde min mund lukket og se hvad der sker.
Eller skal jeg snakke med ham om det og derefter sige det til hans POLITI-FORÆLDRE.
Hilsen den fortabte kæreste.

Svar fra Brevkasserådgiver Brevkasserådgiver
Hej
Tak for din mail.
Du er rigtig glad ved din kæreste og det tyder også på at du ikke umiddelbart har lyst til at give slip på ham, men du skal passe godt på dig selv.
Min anbefaling til dig, er at du skal fortælle ham hvordan du har det. At du er bange for at miste ham og at du ikke bryder dig om det han gør. Måske en idé kunne være at i lavede nogle faste aftaler, hvis han ikke ønsker at stoppe sit hash forbrug om hvor og hvornår han skal ryge, så ved du også hvad han gør og kan måske bedre håndtere det.
Hvis du tænker at hans forbrug er så skadelig for ham, at han ikke kan få nogen ting til at hænge sammen, kunne det måske være idé at tage en snak med ham og måske søge noget hjælp fra kommunen. I de fleste kommuner findes der ungerådgivninger, hvor de også har mulighed for at tilbyde gratis rusmiddelbehandling.
Pas nu godt på dig selv.
Skriv endleig igen hvis du har flere spørgsmål