Spørgsmål i Brevkassen d. 24.9.2012

Hash for første gang

KategoriAngstBedøvende stofferCannabisFuckupsHashPotSkunkTHC
Se svar
kommentar

Spørgsmål fraDreng / mand

Hej 
 
jeg røg hash for første gang igår. Jeg inhalerede 2 små gange og blev ikke skæv. min mor havde forinden fortalt mig at man kunne blive sindsyg.
 
Nu sidder jeg her dagen efter og har det meget mærkeligt, jeg kunne ikke forkusere på mine lektier og tænker over min vejrtræning hele tiden. Jeg læste at man kunne få angst af at ryge. så nu tror jeg det er dét. for jeg er bange det følges mærkeligt i maven. og har en nevøs stemme, ved ikke om jeg skal fortælle det til nogen?
 
kan jeg være syg efter 2 sug for første gang? hjælp mig jeg er bange.
 
hilsen 16 årlig dreng

Svar fra psykolog Eric Allouche

Hej med dig
 
Nej, man kan ikke blive syg bare efter 2 sug hash. I hvert fald ikke alvorligt syg. Nogle mennesker er mere følelsomme end andre og kan få større effekter af meget få mængder. Men man kan ikke blive sindssyg eller få alvorligt angst af 2 sug hash.
 
Så, som jeg ser det, hvis du har du fået det mærkeligt, så er det mest fordi du har kørt dig selv op.
 
Jeg forestiller mig at du er igen dig selv i dag. Hvis ikke, skriv igen og fortæl mig hvordan du har det, så ser vi hvad det kunne være.
I øvrigt, hvis du faktisk er meget følelsom overfor hash, så synes jeg at du skal tage det alvorligt og holde dig lang væk fra det fremover.
 
Mvh
Eric

0 kommentar

Skriv en kommentar

Relaterede spørgsmål

Pige / kvinde16 år

Hash

Min datter på 16 har desværre fået nogle venner der ryger puffbars og hash. Hun synes det et helt normalt at ryge hash. Hun har ADHD umedicineret og får Sertralin for angst. En aften tog hun på tur...
Pige / kvinde17 år

er det normalt eller en hashpsykose?

nu er det 3 dage siden jeg sidst har røget, og der fik jeg en lille green out. men det er som om det ikke er helt gået væk og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. jeg har fået så meget angst de sidste ...
Pige / kvinde40 år

Oxycondon

Hej Er så fortvivlet og på randen til at blive skør i hovedet af at tænke mig gul og blå, for at finde på løsninger som virker. Min man er i behandling på CSU for misbrug af Oxycondon. Han lyver om...
Se flere spørgsmål >