Spørgsmål i Brevkassen d. 11.7.2019

hash

KategoriBedøvende stofferCannabisHashKonkrete bekymringerNysgerrighedPotSkunkTHC
Se svar
kommentar

Spørgsmål fraPige / kvinde28 år

Jeg har røget en joint, da jeg var på festival. Følte mig ikke meget påvirket af det eller fik det skidt dagen efter eller noget. Det er kun anden – tredje gang jeg prøver at ryge, og det er mange år siden sidst.

Da jeg kom hjem fra festivalen har jeg oplevet en (selvfølgelig) en stor træthed, men også en følelse af at gå i en osteklokke/uvirkelighedsfølelse. At jeg ikke fornemmer og mærker følelser og glæde som jeg pleje. Det er meget ubehageligt, og jeg er træt af at være i tilstanden. Den er der ikke konstant, men en stor del af tiden. 

Mit spørgsmål er så, om den enkelte joint jeg røg for en uge siden kan være skyld i det? 

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup

Hej 

Tak for dit spørgsmål og undskyld ventetiden.

Jeg har haft unge der efter at have taget stoffer herunder hash får en stofudløst psykose. Ikke at det nødvendigvis er det du oplever, men det lyder til at der er sket noget, som kan være udløst af jointen.

Nu er det ved at være længe siden, og jeg håber at dine symptomer er klinget af.

Hvis ikke skal du opsøge din læge, fortælle hvad der er sket, så du kan blive henvist til den rette hjælp.

God bedring

Venlig hilsen

Morten

0 kommentar

Skriv en kommentar

Relaterede spørgsmål

Pige / kvinde16 år

Hash

Min datter på 16 har desværre fået nogle venner der ryger puffbars og hash. Hun synes det et helt normalt at ryge hash. Hun har ADHD umedicineret og får Sertralin for angst. En aften tog hun på tur...
Pige / kvinde17 år

er det normalt eller en hashpsykose?

nu er det 3 dage siden jeg sidst har røget, og der fik jeg en lille green out. men det er som om det ikke er helt gået væk og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. jeg har fået så meget angst de sidste ...
Dreng / mand22 år

Cart pen eller skyfall

Hvad er en tilgængelig version af thc e-væske som ikke består af syntetiske cannabiodier og andre kemikalier ...
Se flere spørgsmål >