Dreng / mand16 år
Hey, Jeg har i en længere periode overvejet, at prøve at ryge hash. Så nu har min veninde og jeg aftalt at det skal vi gøre! Jeg har dog nogle spørgsmål, som jeg håber at i kan besvare. Ville det gå meget udover min skole/gym hvis jeg prøvede det en gang? Hvor lang tid ville jeg være påvirket? Ville i sige, at det ville være virkelig dumt hvis jeg prøvede det en gang? I forhold til at jeg går i folkeskole og snart skal på gymnasie. Tak på forhånd.

Svar fra Brevkasserådgiver Brevkasserådgiver
Hej
Tak for din mail.
Inden jeg svare på dine spørgsmål, har jeg lyst til at stille dig et spørgsmål:) Hvorfor har du lyst til at prøve at ryge hash?
Hvis du kun ryger en enkelt gang og måske endda kun nogle sug, vil det ikke gå ud over din skolegang. Hvor længe du er skæv er meget forskelligt, men oftest ml 1-4 timer. Du vil have Thc i kroppen  efterfølgende, men dog uden at være direkte påvirket.
Du spørger om jeg synes det er dumt du prøver at ryge denne ene gang. Det er svært at svare på. Ved nogen skal der kun en gang til, så er de "fanget" i et forbrug af en eller anden omfang. For andre er det at prøve det, rigelig til at vide at "det skal jeg ikke mere". Men som først nævnt, tænker jeg at du skal stille dig selv spørgsmålet: "Hvorfor prøve at ryge hash?"
Håber at du kan bruge mit svar, ellers er du meget velkommen til at skrive igen
Pas godt på dig selv