Spørgsmål i Brevkassen d. 20.9.2012

Bange ..

KategoriAndre stofferBedøvende stofferKærlighedKrop og sundhedNysgerrighedPårørendeStoffer og hverdagenTrivsel i hverdagen

Spørgsmål fra

Hej .. 
Jeg er en pige på femten år .. 
Jeg har en mor som stikker narko ind i hendes krop ? .. jeg savner hende hver eneste dag .. jeg kan ikke fungere .. :'(
jeg har brug for hjælp :/ ..

Svar fra psykolog Eric Allouche

rusmiddelekspert-eric

hej med dig

Det er enormt trist at have en mor (eller en far) som tager stoffer og ikke kan give kærlighed og ro til sine børn.
Desværre er der ikke ret meget at gøre ved det. Din mor har sandsynligvis rigtig ønsket at få dig som barn og hun har rigtig ønsket at være en god mor…men sådan blev det ike, og der er sikkert mange gode grunde til det.
Du har helt klart brug for hjælp, og der er også hjælp at finde lige meget hvor du bor. TUBA har afdelinger mange steder i landet (se på www.tubadanmark.dk) ellers kan du henvende dig til din kommune eller det lokale misbrugscentret for at høre hvor du kan få hjælp. Er du i tvivl eller kan du ikke overskue det, så skriv igen og fortæl mig i hvilken by du bor, så skal jeg nok finde hvor du skal henvende dig.
Mvh
Eric

rusmiddelekspert-eric
psykolog Eric Allouche

Erik Allouche er psykolog og har 26 års erfaring med udredning og behandling. Han er også formand for Selskab for Misbrugspsykologi ved Dansk Psykolog forening.

0 kommentar

Skriv en kommentar

Hvis vi vurderer at din kommentar indeholder nye spørgsmål, flytter vi den automatisk, så den bliver oprettet som et selvstændigt spørgsmål i brevkassen.

Relaterede spørgsmål

KAMBO-medicin

Er det sandsynligt at, man vil anvende KAMBO-medicin som afvænning i fremtiden? Der ses positive effekter med denne behandlingsmetode. ...

Svampe og sertralin

Hejsa, har overvejet at prøve psilocybinsvampe, men har læst lidt med at det påvirker serotonin receptorerne. Og da jeg på nuværende tidspunkt er på 150mg sertralin mod angst og 36g methylphenidat ...

Spørgsmål om weed

Hvad er det der gør at nogle mennesker kan trippe på weed, altså få uvirkelighedsfølelse og nærmest hallucinere eller blive paranoid af meget lidt weed, mens andre “bare slapper mere af”...
Se flere spørgsmål >

Få svar på SMS. Helt anonymt.

Send en sms til 89 008 89 og start samtalen nu

SMS-coachen er gratis og anonym. Alle samtaler slettes efter de afsluttes af vores rådgivere.

Med 3 korte spørgsmål serverer vi dig det bedste content - er du med?

1 / 4