52 år
Jeg har hørt der findes pladser i Danmark hvor man kan drikke sig ihjel. Jeg tror det er noget for mig. Hvor er de de sygehuse/klinikker findes?

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej med dig
Jeg har ikke hørt om steder hvor man kan som udgangspunkt drikke sig ihjel, men til gengæld har jeg set nogle steder hvor der accepteres at folk drikker sig ihjel mens de er der. Det var ikke sygehus eller kliniker men bosteder, dvs. at det er steder hvor man som regel bliver visiteret til af sin kommune, fordi den vurderer at man ikke er i stand til at bo hjemme længere. Jeg tror at nogle plejehjem også tilbyder (eller snarere “rummer”) at man drikker sig ihjel.
Hvis du drikker så meget at du er livsfare, kan du henvende dig til et sygehus og blive indlagt der, men, så vidt jeg ved, kun til afrusning eller behandling, ikke for at drikke dig ihjel. At man kan blive så træt af livet at man på en eller anden måde vil begå selvmord er helt forståeligt, men jeg vil istedet anbefale dig at søge hjælp til at håndtere selvmordstankerne og det, der er årsagen til selvmordstankerne. Du kan f.eks. starte hos Livslinjen på tlf. 70 201 201, hvor du kan henvende dig anonymt.
Bh
Eric