Pige / kvinde15 år
Hej.. Jeg er en pige på 15 år, som gerne vil vide hvad skal jeg gøre hvis jeg har mistanke om at en i min familie er på vej ud i et alkohol misbrug.
Så hvad synes i jeg skal gøre?

Svar fra rusmiddelekspert Flemming W. Licht
Hej Pige på !5.
Jeg tænker du har brug for at tale med en som du har tillid til. Enten en voksen i dit miljø, eller en rådgivning for unge omkring rusmidler. Hvis du boede i nærheden af Helsingør, ville jeg anbefale Helsingung, hvor jeg selv arbejder. Prøv at kigge her på siden og se om der er et ungerådgivningstilbud i nærheden af dig. Der er også TUBA og noget der hedder Ungrevers.
Ellers kan jeg også anbefale Headspace, som er en generel rådgivning for unge.
Der er to grunde til at du skal finde nogen at tale med. For det første er det vigtigt, at du får talt med nogen og får afklaret hvad du kan gøre (hvor dit ansvar begynder og hvor det slutter), for det andet er det jo vigtigt at den voksne får et relevant tilbud, hvis han/hun er interesseret i det.
Skriv gerne igen, hvis du skriver hvilken kommune du bor i, kan jeg eventuelt anbefale nogle muligheder.
mvh
Flemming