Dreng / mand60 år
hvordan kan det være, at det kin drejer sig om de unge, hvergang man vil forsøge at sætte sig ing i forskellige ting, ell" er det bare mig der er så stor en klovn, så jeg ikke kan finde udaf hvor der står noget om de ældre misbrugere, selfølgeligt er det megey vigtig, at hjælpe de unge, men jeg har faktisk, betalt min del i skat.har gået på silkeborg rusmiddels-center omkring 16-18. år er ikke kommet et skridt videre. der kommer meget mere senere.
så vær klar på at have god tid.
håber på fulstændige ærlige svar, til gengæld, får dem jeg henvender mig til, også kun fulstændige ærlige fakta og spørgsmål,
mvh.

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Tak for dit spørgsmål.
Du har fuldstændig ret i at der er fokus, måske nogle gange overdreven fokus på unge og rusmidler.
En af grundende til dette, kan være at tendensen i samfundet er at de er de unge der i øjeblikket er den mest interessante gruppe at beskæftige sig med.
Når jeg googler "ældre og rusmidler" kommer der en liste af artikler frem bl.a. denne  www.stofbladet.dk/6storage/586/44/stof17.66-68.pd. Måske det kan være interessant for dig?
I forhold til din behandling, vil jeg foreslå at du tager en snak med din behandler, da jeg synes at 16-18 års behandling uden fremskridt lyder som spild af tid.
Med venlig hilsen
Morten