Dreng / mand35 år
Hej Netstof Jeg har røget hash siden slutningen af 2013 dagligt 1-2 gange om dagen nogen gange 3 Har røget den sidste joint nytårsaften inden vi gik ind i den nyeår 2022 nu er der gået 8 dage har ikk røget hash siden Mit spørgesmål til eksperter 1. Vil slå positiv på Politiets narkometer hvis jeg skulle blivet stoppet en dag ? 2. Hvor mange uger skal jeg regne med THC er ude af mit blod helt eller hvad kan man gøre for at få det ude af blodet hurtigt ? Jeg er 181 cm høj vejer omkring de 78kg 3.Findes der et mundspray eller noget man kan snyde narkometerteren på uden betjenten opdager ? 4.Beslaglægger de også bilen pga narkokøresel ? Det er fordi Jeg blev taget med hash for første gang i mit liv af politiet i min vens bil for 2 uger siden mens jeg sad på passagersædet og jeg ved godt næste gang hvis de stopper mig i min egen bil bag rattet laver narkotest er skide bange for miste mit kørekort Med Venlig Hilsen M

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Tillykke med dit rygestop:-)
1. Du vil ikke slå ud på en spyttest. Den vil maximalt kunne måle thc i 8 dage efter rygestop. 2.Hvis politiet vælger at forlange en urinprøve af dig kan den i ekstreme tilfælde være positiv i op til 3. mrd. I blodprøver noget mindre(ca.14 dage). Jeg kender ikke til metoder der er sikre i forhold til at få thc' hurtigere ud af kroppen. 3. Det ved jeg faktisk ikke! 4. Hvis man kører hensynsløst og er skyld i en ulykke, så er det at man er påvirket af stoffer en skærpende omstændighed, hvor man risikerer at få konfiskeret sin bil.
Hold ud og du vil snart kunne køre bil uden at skulle være bange hvis du bliver stoppet af politiet.
Mvh
Morten