Dreng / mand22 år
Hej. Jeg har den seneste stykke tid oplevet, at når jeg ryger Hash så får jeg hævede plamager i ansigt og i hovedbunden. De klør og er irritable og jeg tror det er hashen men jeg er ikke sikker. Er det noget i har erfaring med ? Mvh Toril

Svar fra Rusmiddel-ekspert Helle Cold Larsen
Hej
Mange tak for din mail og dit spørgsmål.
Det lyder ikke rart med det her udslet du beskriver. Der kan være mange grunde til at man slå ud. Det kan ikke udelukkes at det kan være hashen.
Jeg tænker du må holde lidt øje med hvornår det kommer. Om det udelukkende kommer når du har røget hash, eller om det også kommer når du ikke har røget hash.
Du kunne prøve at lade være med at ryge hash i en periode, for at kommer tætter på, om det har med hashen at gøre – eller ikke.
Du kan også altid gå til din egen læge, for at få taget en test omkring overfølsomhed i det hele taget. En sådan test vil kunne vise, om du er overfølsom overfor noget. Du kan også fortælle din læge, at du kan have en mistanke om,at det kan være noget omkring hashen du ikke kan tåle.
Jeg håber du finder et svar og kommer af med de her plamager du beskriver.
Held og lykke, Helle