Pige / kvinde20 år
Jeg har gentagende gange sniffet kokain i 4-5 dage. I går tog jeg ikke, da jeg lagde mig til at sove følte at jeg var i en mørkt rum. Jeg kunne ikke bevæge mig, alt var mørkt og jeg kunne ikke snakke. Jeg følte der var en syheg agtigt noget, den sejlede med mig, løftede mig op og alt det skete i slowmotion. jeg så det ikke med følte at han sejlede mig rundt.
er det en psykose ?

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Det lyder ikke rart.
Jeg er sikker på at du har oplevet en stofudløst psykose. Din hjerne reagerer på den ubalance kokainen skaber i din hjerne, og på at du formodentlig ikke har sovet ret meget de foregående døgn. Jeg håber at du, her nogle dage efter, har fået det bedre!
Det her er et vink med en vognstang på at du skal tage dit forbrug af stoffer op til revision. Min erfaring med stofpsykoser er at de desværre har det med at komme igen næste gang man tager stoffer.
Du kan evt. søge hjælp eller mere information på dit lokale rusmiddelcenter, eller henvende dig til din læge.
med venlig hilsen
Morten