35 år
jeg har efter et alvorligt trafik uheld fåedet oxycontin og endte på 240 mg i døgnet med lægens anbefaling jeg har over 1,5 ård selv trappet ned til 150 mg i dægnet jeg får ingen hjælp andet end snak fra min læge der nu er langtids sygemeldt. jeg har været ved ny læge der var meget overesked over min historie og forbrug hvilket jeg stadig modtager pr recept. han siger denne situation ikke er min skyld at der har manglet opfælning og jeg kom på denne dosis det skal siges jeg har en gastic bypas som er et problem for depot medecin da det ikke kommer til at ligge i mavesækken men bliver skyldet ned i tamen ret hurtigt dette er ting jeg er blevet klar over over tid så har still og roligt kravlet op på denne sindsyge høje dósis jeg har været på misbrugcenter afvist da de ikke havde en hylde til en som mig og min nu syge læge sage at der ikke var noget hjælp at hente det er i 2019 så jeg har kæmpet alene men står stille nu på 150 mg og når jeg røre ved dosis får jeg det rigtig skidt og vender til bage på dosis jeg stiger ikke men kan mærke kroppen er resisten og det er grimt at være mig men hvad gør jeg min evne til at kunne takle ubehaget er langt væk men vil ikke have det såden onsker mig helt uden det lort nogen der har erfaringer jeg kan bruge mvh Ole

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej Ole
Tak for din mail. Jeg er ret sikker på at der er mange derude der står i en lignende situation.
Du har været rundt for at søge om hjælp og står nu i lidt af en blindgyde.
Jeg har undersøgt en mulighed der forudsætter at du stadig har smerter efter din ulykke.
I alle kommuner er der smerteklinikker, som er et tværfagligt tilbud, hvor man får tilbudt samtaler med psykolog, og nogle steder også mindfullness. Endvidere får man tilbudt undervisning i hvad det vil sige at leve med kroniske smerter. Der er også lægefaglig personale der sørger for at man får den rette dosis medicin.
Det er din egne læge der skal henvise dig.
Jeg ved godt at det ikke lige er det du efterspørger i dit brev, men det er det bedste bud jeg kan komme på.
Mange hilsner
Morten