Pige / kvinde15 år
Hej, jeg er en pige på 15 år. For et par måneder siden var jeg ude i noget rigtig lort med nogle stoffer som amfetamin, hash og en enkelt gang lsd, jeg begyndte til sidst at få ubehagelige følelser i kroppen og hovedet når jeg røg hash så jeg endte derfor med at stoppe. Siden det er de ubehagelige følelser kommet og gået og ved ikke hvorfor, det kommer især når jeg prøver at sove, når jeg lukker øjnene kan jeg ikke styre mine tanker, fx ser jeg ansigter der pludselig kommer imod mig og følelsen af at mit hoved eksplodere, ved ikke hvad jeg skal gøre ved det, håber virkelig i kan fortælle mig hvad der er galt med mig fordi jeg begynder virkelig at blive bange.

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Hvor lyder det ubehageligt og hvor er det godt at du er stoppet!
Jeg har desværre ikke et svar på hvad du fejler, men noget kan tyde på at stofferne har udløst et eller andet i dig der giver det ubehag du beskriver. Tit hjælper tiden hvor man ikke tager stoffer en til at få det bedre.
Hvis du ikke har fået det bedre når du læser dette, er mit bedste bud er at du fortæller en voksen du stoler på hvordan du har det, og hvilke stoffer du har taget, og at i evt. sammen besøger din læge, så du kan få den hjælp du har brug for.
Mvh
Morten