Dreng / mand28 år
Hej
Jeg har her i weekend taget noget EMMA – har Gjort det en gang før sidste år, faktisk lige præcis et år siden
og ellers så er det typisk coke jeg tager, hvis jeg tager noget, og vi snakker MAX 4 – 6 gange om året.
Er velfungerende og træner fodbold og styrketræning, elsker min mor, min kæreste, og mine venner, kan godt lide at feste men kan sagtens sige nej, og hvis jeg endelig tage nye stoffer læser jeg om det, så det ikke fordi jeg ikke ved så meget om det, men må indrømme det der er sket har taget røven på mig og tror det er min dømmekraft der har svækket mig :/
Lørdagen:
Det gik fint, vi tog det, drak lidt øl og vand, og spillede fifa indtil vi "svævede" og ikke rigtig kunne se spillerne og man havde den varme dejlige følse. Vi desværre til at tage i byen, hvilket vi ikke skulle gøre, men der skete ikke noget der, og tog ikke noget med.
Om søndagen var jeg tidligt oppe og lavede det jeg skulle alt gik fint.
Mandag møder jeg på arbejde og dagen er ved at være slut, og BUM! kl 15 blir jeg ligbleg og får influenca agtige symptomer og var ude og kaste op.
Tirsdag tog jeg på arbejde igen, trods jeg hele tiden var svimmel uden at have kvalme, lidt ala bagstiv uden og være megadårlig. Hvis jeg nu kigger for hurtig til en side, føler jeg hele kroppen drejer rundt.
Og nu her Onsdag morgen, var det ligesom Mandag eftermiddag, men holdt da morgenmaden i mig og nu jeg bare svimmel igen.
Læste lidt om det og har læst mig frem til noget der kan hedde rollbacks/flashbacks men synes bare ikke det minder om det 100% – men meget tæt på.
Er det noget i kan hjælpe mig med, eller er det noget andet, stress, angst over det her eller over jeg skal være Far om 5 måneder eller vi lige har købt hus sammen.
Side information – jeg er lidt nede lige PT. på grund af min lillefinger er brækket og er min tommelfinger, og det irritere mig grænseløst fordi jeg renovere og ikke kan komme videre, føler mig lidt handicappet.
Og de venner jeg var sammen med, de er pisse fine og elsker dem, men vi har lidt svigtet hinanden de sidste par år pga. tid osv. og det kom lidt op i os alle. og det gør man på EMMA og det må man vidst ikke,
Er der noget af alt det her der kan have udløst de her "trip" jeg får og fortsætter det? :/

Svar fra Brevkasserådgiver Brevkasserådgiver
Hej
Tak for din mail og undskyld det sene svar.
Du beskriver din oplevelse meget detaljeret, hvilket er rigtig fint.
Ud fra dit brev får jeg et indtryk af at du, som du beskriver sætter dig ind i det givne stof, inden du tager det og dog oplever du at det ”tager røven” på dig.
Det er rigtig godt at man sætter sig ind i tingene, inden man handler på det, dog er det jo ofte sådan med euforiserende stoffer, at selvom man sætter sig i det angivne stof, ved man aldrig 100% hvordan man kroppen og psyken vil reagere.
Din beskrivelse af dagene efter dit sidste ”trip”, kan meget vel være eftervirkninger af EMMAén, men det kan heller ikke udelukkes at den stress og angst du nævner kan have en psykologisk virkning. Du skal snart være far, og du har lige købt hus med din kæreste, samtidig er du udfordret ift. en brækket finger. Det er alle faktorer som kan være stressende og angst provokererende og derved sænke din tærskel til at kunne håndtere tingene omkring dig.
Jeg håber at du efterfølgende har fået det bedre og er hel symptom fri i dag. Hvis dette ikke er tilfældet, vil jeg anbefale dig at gå til egen læge, eller en mulighed kunne også være at tage kontakt til dit lokale Rusmiddelcenter, hvor du vil kunne få anonym og gratis rådgivning. Du vil kunne finde kontakt oplsyningerne på dit lokale Rusmiddelcenter på Netstof.dk
Det ser ud til at der åbner dig et nyt kapitel i dit liv, med barn, kæreste og hus, dertil ønsker jeg dig et stort tillykke. Og ønsker for dig at du vil nyde det og passe på dig selv, din krop og psyke.
Jeg håber at du finder svar i dette, ellers er du velkommen til at henvende dig igen
De bedste ønsker til dig og din kommende lille familie.
Pernille