Dreng / mand25 år
Jeg blev for nyligt udsat for drugging i byen. jeg tog en stoftest fra sygehuset der slog ud på BZD og THC.
min fætter har snakket med sine venner, og han siger nu at det er "hætter" jeg har fået, og at det drejer sig om at jeg har fået 2 dråber.
jeg ved ikke noget særligt om stoffer, så hvad er op og ned?? Hvad er det jeg har fået???
ps: jeg har røget hash for 3 år siden.
bruger ikke stoffer til daglig.

Svar fra rusmiddelekspert Thomas Eriksen
Hej
Det lyder som en rigtig kedelig oplevelse du har været udsat for.
Din stoftest på sygehuset slår ud på 2 stoffer BZD (Benzodiacepin) og THC (psykoktivt stof cannabis), THC kender du sandsynligvis da du tidligere har røget hash. Benzodiacepin kan du læse mere om her: https://netstof.dk/leksikon/benzodiazepiner .
Jeg kan ikke vurdere om din fætter har ret i hans antagelse om at du skulle have fået 2 dråber "Hætter", normalt vil man sige at de såkaldte "Hætter" er stoffet GHB (også kendt som Fantasy), se mere her: https://netstof.dk/leksikon/ghb-fantasy . Som du kan læse i de 2 links til BZD og GHB er virkningen for begge at være sløvende og angstdæmpende, så måske er det årsagen til at din fætter antager at du har fået 2 dråber "Hætter".
De bedste hilsner
Netstof-teamet