Pige / kvinde25 år
Jeg er i et forhold med det sødeste, kærligste og mest fantastiske menneske jeg nogensinde har mødt. Han er næsten ti år ældre end jeg og er helt klart det mest voksne og anstændige menneske jeg har haft i mit liv nogensinde. Vi begge to, hver i sær, tager stoffer og har brugt det til fester også før vi fandt sammen, og jeg har i bund og grund ikke et problem med det og det har han i og for sig hellere ikke. Problemet er bare at jeg før har haft et misbrug, jeg har flere gange været ved at miste livet pga det. Til hverdag og i weekenderne føler jeg egentlig intet behov for det. Min kæreste tager af og til ud med sine kammerater og de hygger sig, det skal der selvfølgelig være plads til. Jeg er af den overbevisning at så længe man ikke har et behov for det på daglig basis og har en eller anden forestilling om at man er mere sig selv på stoffet, så har man det under “kontrol” Når vi bruger weekender sammen, så er der ingen af os der har noget behov, men problemet er at når vi så tager ud og vi egentlig hjemmefra aftaler at vi blot skal have et par enkelte genstande, så er jeg udemærket klar over allerede inden vi tager afsted at det ender ud i at vi tager kokain. Jeg føler lidt trods vores aldersforskel at jeg er nået til et punkt hvor jeg gerne vil kunne tage i byen og få bare sammen med min kæreste uden at det ender med at vi er påvirket af kokain. Et er at min kæreste gør det, det kan jeg leve med men at JEG er så let påvirkelig og at jeg har svært ved at sige nej, det nager mig helt vildt.. HVAD GØR JEG??

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hvor er dejligt at du har fundet manden i dit liv:-)
Og hatten af for at du ønsker at lave en forandring…
Kokain er et virkeligt potent stof, der gør sig bedst til fest. Mange af de unge mennesker jeg taler med har svært ved at nyde en bytur uden at tage kokain. Det bliver for kedeligt siger de.
Du skriver at du tídligere har været i misbrug og været ved at dø af det. Hvordan fik du stoppet op? Måske du kan bruge din erfaring derfra til at få ændret din måde at tage kokain på. Du kunne også  tage en snak med din kæreste og ytre din bekymring/ dit ønske om at tage mindre kokain når i er i byen sammen. Måske han har det på samme måde!
En idé kunne være at i holdt jer væk fra byen og hyggede derhjemme eller hos venner, hvor sansynligheden for at "falde" over stofferne er mindre.
Endelig kan du/ i henvende jer på jeres lokale rusmiddelcenter og få noget hjælp til at gøre tingene anderledes end hidtil.
Hilsen
Morten