Dreng / mand37 år
Hej, Jeg blev anholdt for sprit kørsel, da jeg havde en promille på 0,066. Efter ca en times tid, fik jeg to blodprøver. Er det normalt af få taget to blodprøver? Og hvad er sandsynligheden for at min promille var faldet til 0,05? Mvh

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Normalt puster man og derefter får man taget en blodprøve for at fastslå den præcise promille. mig bekendt tager man kun en urinprøve, men det er jeg er ikke helt sikker på.
Måske de i dit tilfælde, har taget to prøver for at være helt sikker.
Hvorvidt sandsynligheden for at din promille er faldet til under det tilladte i den time du ventede, tør jeg ikke spå om, men mon ikke rigspolitiet tager det med i deres beregninger når den endelige promille foreligger!
Mvh
Morten