Dreng / mand13 år
hej jeg er en dreng på 13 år der er begyndt at tage stoffer fordi jeg ikke kan være i mig selv og jeg var tæt på at hoppe ud foran en bil men blev redet af mine to bedste veninder men jeg kan ikke stoppe med at tage stoffer og gær det om natten for at mine forældrer ikke skal opdage hvad skal jeg gøre kh den anonyme dreng

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej med dig
Du skriver ikke meget om dig selv, men til gengæld er det du skriver om så alvorligt at jeg ikke kan nøjes med at sende dig et svar.
Det bekymrer mig at dine forældre ikke opdager at du tager stoffer samt har det så dårligt at du har prøvet at begå selvmord. Det bekymrer mig også at dine veninder så forhindrede dig til at hoppe foran en bil, ikke straks gik til en voksen for at fortælle ham/hende at du har det rigtig skidt. Jeg kan for den sags skyld heller ikke forstå at der er folk som sælger dig stoffer når du er så ung.
Nu stiller du som sådan ikke et spørgsmål i din mail, men jeg kommer alligevel med et råd: Du skal opsøge hjælp. Snak med dine forældre eller et familiemedlem, med en voksen i skolen eller med nogen fra kommunen…fordi er ikke i stand til at løse de problemer du beskriver alene.
For mit vedkommende vil jeg kontakte din kommune og gøre dem opmærksom på din mail. Jeg kan selvfølgeligt ikke give dem dit navn, m.m. da du er anonym men jeg håber at de kender så meget til byens unge mennesker at de vil kunne finde frem til dig.
Hvis du ønsker at blive kontaktet, må du meget gerne sende mig en mail med dit tlf. nr., så vil jeg slette dette spørgsmål lige så snart jeg får den.
God søndag
Eric