Dreng / mand18 år
Jeg altid have selvmordstanker og jeg ved ikke hvad jeg skulle gør. Det gør det rigtig svært at gå til arbejde og at se min venner. Jeg altid opfører mig som alt er god. Men det er løgn. Mit sind er helt fucked up. Kan du give mig nogle hjælp, eller fortæl mig hvad jeg skulle gør. Det er helt vigtig fordi jeg vil dø.

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej med dig
Jeg tror at det bedste er at du kontakter dit lokale selvmordsforebyggelsescenter. Der findes sådan centre overalt i landet, de er gratis og mere specialiseret end vi er på Netstof for at give gode råd og yde hjælp ift. selvmord. Her er et link til en hjemmeside hvor du kan finde telefonnumre du kan ringe til http://selvmordsforskning.dk/forebyggelse/forebyggelsescentre/
Du har også muligheden for at få hjælp ved at henvende til dig din læge eller en psykiatrisk afdeling. Selvmordstanker kan dække over mange ting, fra bare at tænke at det bliver rart den dag livet er overstået til at føle at man har selvmordsimpulser man ikke kan styre. Ud fra det du skriver, virker det til at dine tanker ligger i den "farlige" afdeling, og derfor vil jeg gerne opfordre dig til at henvende dig til et af de steder jeg har nævnt og fortælle dem tydeligt om dine selvmordstanker, så de ikke tro at du bare har "milde" selvmordstanker.
Du må undskylde at jeg ikke giver dig mere præcise eller personlige råd, men dit problem er både for alvorligt til at kunne blive løst med en mail, og så er selvmord ikke mit eller Netstofs kompetenceområde, og jeg vil ikke gøre mig klog på din bekostning.
Du er velkommen til at skrive igen hvis jeg kan hjælpe dig med at komme i kontakt med det rigtige behandlingstilbud.
Venlig hilsen
Eric