Pige / kvinde16 år
1 Hvad er det man kan gør for at klienter få tillid til psykologen?
2 Hvordan skaber du et trygt og tillidsfuldt rum for din klienter? er der nogen specifik tricks

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej med dig
Her kommer to korte svar til dine spørgsmål.
Man kan lytte til dem og lade være med at komme med alt for mange spørgsmål, gode råd, gode ideer, m.m. Det hjælper også at man er afslappet, nærværende og empatisk, men lige tilpasse. Det skaber ikke tillid hvis man er for afslappet eller for nærværende. Det er også godt at være autentisk og gå ud fra at det kommer til at gå som det kommer til at gå. Hvis der opstå en tillidsfuld kontakt så er det godt, og hvis ikke, så er det ikke en katastrof. Der findes mange andre psykologer i Danmark som klienten kan henvende sig til.
Som sagt, prøver jeg at være så autentisk som jeg kan og ikke "leje psykologen". Men ellers kan jeg godt lide at sige sjove ting, hvis mine klienter også synes at det er sjovt og griner lidt, så plejer det at biddrage til en relation.
Og ellers, har du helt ret i dit spørgsmål, der er hundredevis af små tricks man kan brug til at skabe en god relation.
Tak for dine spørgsmål i øvrigt. De var ret usædvanlige. Hvorfor valgte du dem?
Held og lykke med din opgave
Eric