Dreng / mand16 år
Er det svært at have sit arbejde for sig og sit privatliv for sig?
(Påvirker dit job dig nogensinde som privatperson)
Er der nogle gange du ikke altid kan hjælpe din patient?
Hvorfor valgte du at blive psykolog?
Er der andre muligheder end psykolog ved uddanelsen?
(Hvis ja hvad for nogen)
Hvad ville det egenligt sige at være psykolog?

Svar fra psykolog Eric Allouche
Er det svært at have sit arbejde for sig og sit privatliv for sig? (Påvirker dit job dig nogensinde som privatperson)
Det er ikke svært at holde sit privatliv for sig og sit arbejde for sig, men ellers ja, mit job påvirker mig altid som privatperson, og omvendt, min måde at arbejde bliver altid påvirket af det jeg oplever som privat person. Jeg tror at det hverken er ønskeligt eller muligt at holde sit privatliv og sit arbejdsliv så adskilte at de ikke bliver påvirket af hinanden.
Er der nogle gange du ikke altid kan hjælpe din patient?
Ja, mange gange. Jeg prøver og prøver. Jeg giver ikke nemt op…men jeg ved at der er et tidspunkt hvor jeg skaber mere skade end gavn ved at blive ved med at prøve, og at det klogeste er at henvise min patient til en anden form for behandling. Problemet er at dette tidspunkt ikke er nemt at se. Jeg kan blive ved med at tænke " hvis jeg bare prøver en par gang til" eller lign., og så er det først i bakspejl at jeg se at de sidste uger eller måneder ikke var gavnlige og at jeg spildte min patients tid.
Hvorfor valgte du at blive psykolog?
Af mange forskellige grunde…også lidt af tilfældigheder. Men for at være helt ærlig, man kan ikke besvare den slags spørgsmål fordi man kan blive ved og ved at finde nye grunde for de valg man har truffet. Det er lidt ligesom at prøve at forklare hvorfor man har valgt en kæreste eller en ven.
Er der andre muligheder end psykolog ved uddanelsen?
Nej, ikke rigtigt, men jeg har mødt flere psykologer som er blevet ledere.
Hvad ville det egenligt sige at være psykolog?
Det betyder at man interesserer sig for det indre liv. Det der sker inde i et menneske.
Held og lykke med din OSO.
Bh
Eric