Pige / kvinde28 år
Hej. Jeg har igennem længere tid bare ville forsvinde væk og jeg har muligheden for det hvad angår det økonomiske del, men hvordan gør man? Jeg har oplevet en del og min krop lever dagligt i et smertehelvede, og psykisk gør det det bestemt ikke lettere. Så jeg ser min eneste udvej er at forsvinde. Om det er at dø eller bare til udlandet og aldrig blive fundet igen, det sku ligemeget for mig.

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej med dig
Du må undskylde at jeg ikke har besvaret din mail tidligere. Jeg troede faktisk at jeg havde besvaret den, men har lige opdaget at mit svar lå i "drafts" i Outlook. Her får du mit svar.
Dit spørgsmål er ikke særligt stof-relateret, men jeg vil gerne prøve at skrive noget.
Jeg aner ikke hvordan man virkelig forsvinder, bortset fra, som du skriver det, ved at dø, men som du skriver det, at tage til udlandet virker også som et godt bud. Og hvis økonomi ikke er en begrænsning, tænker jeg at du nemt kunne tage hvor som helst i verden.
Man plejer at sige at "aben flytter med" og jeg kan ikke helt forstå hvordan du kan tro at du bliver fri for dine fysiske smerter ved at "forsvinde", men hvad angår de psykiske aspekter…så er det ikke altid at alle "aber" flytter med, og en gang imellem kan det virkelig gøre en forskel at flytte og starte forfra.
Så, umiddelbart virker det ikke som en dårlig idé at flytte langt væk og forsvinde….og under alle omstændigheder, som en meget bedre idé end at dø.
Held og lykke med det.
Eric