Dreng / mand22 år
Hej
Første gang jeg siger det ud til nogle. Jeg kan godt lide at ødelægge folk indefra og ud og jeg ændre mig så jeg passer ind med dem. Jeg kan godt lide at gøre skade på dem der er et markant skade følelses messig. Hvorfor kan jeg godt lide at havde selvskab men gider ikke dem når de er ved mig. Hvorfor fascinere det mig hvordan jeg kan dø og hvorfor vil jeg planlæge dem mest dødelige måde men sjoveste. Hvorfor kan jeg ikke føle mig hjemme med mennesker ? Men har det helt fint alene ? Jeg forstår ikke hvorfor at døde ikke er nemt men jeg har lovet ikke at dø ved selvmord hvorfor går jeg så meget op i mine principper ? Og hvorfor ville jeg holde hvad jeg lover ?
Jeg ved ikke om jeg skal gå til min læge eller noget

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej med dig
Du må undskylde mit lange svaretid, men din mail falder helt udenfor Netstofs område og jeg har været meget i tvivl om jeg havde de nødvendige kompetencer for at besvare den. Efter flere overvejelser er jeg kommet frem til at jeg ikke har disse, men jeg vil alligevel give dig en slags svar.
For at svare på din overskrift, så er spørgsmålet om man er "ond" for mig at se ikke så interessant. Jeg kan ikke helt set hvad du kunne bruge et svar til. Hvis du faktisk er ondt, hvad så?…og hvis du ikke er det…ændrer det så noget?
Et mere interessant spørgsmål kunne være at spørge dig selv om du har lyst til at være den person du er eller om du godt kunne tænke dig at ændre på det. Et beslægtet spørgsmål, som du også indirekte stiller, kunne være om din tilstand skyldes en sygdom og om du burde søge behandling, og ud fra det du skriver, så ja,  jeg tænker at det er god idé at du opsøger en læge. Du virker ikke til at have det godt…og det virker heller ikke til at alle de spørgsmål du stiller dig selv kan hjælpe dig med at komme videre og får det bedre. Du kan også prøve at henvende dig til folk som arbejder mere specifik med et af de problemer du har som f.eks. folk som arbejder med selvmordsforebyggelse, prøv f.eks. https://www.selvmordsforebyggelse.dk/
Held og lykke med det
Eric