18 år
Min niece er flyttet ind hos os efter en modbydelige skilsmisse mellem forældrene for 4 år siden.Hun er meget nem at have boende, vi har altid været meget tætte men efter alt det hun har været igennem med forældrene er hun meget lukket.Jeg så en messing teske i hendes “gå i byentaske”.Er der nogle stoffer der evt kan varmes op med en ske?Hun virker ikke som om hun tager noget men alligevel? Mvh en bekymret pårørende

Svar fra rusmiddelekspert Flemming W. Licht
Hej
Ja der er visse stoffer der skal opløse – hvor du kan bruge en ske til at gøre stoffet flydende, typisk fordi du skal sprøjte det ind i en blod åre. Men inden du sætter himmel og jord i bevægelse, så synes jeg du skulle tale med din niece og høre hende forklaring, måske er der en helt naturlig forklaring.
Noget du kan overveje, er om din niece har forandret sig på det sidste? har hun skiftet vennerne ud? mangler hun tit penge? Så ville det i alle tilfælde være en god ide at tale med hende om hendes liv og hvordan hun har det.
mvh
Flemming