15 år
Hej Brevkasse
Jeg har en ven som har taget stoffer meget meget længe men personen vilmeget gerne ud af det her stofmisbrug så jeg ville høre om man kan blive hjulpet ud af et stofmisbrug og hvad man skal gøre for at hjælpe denne her person ud af det
Mvh Pige på 15

Svar fra rusmiddelekspert Løkke Dee Vium
Hej med dig
Hvor er det skønt at din ven vil til at ændre på sit misbrug af stoffer, det er en stor og nogle gange en svær beslutning at tage. Der er i alle kommuner en mulighed for at få hjælp, det kan være lidt forskelligt om man er under eller over 18 år. men hvis jeg var dig eller din ven ville jeg tage kontakt til jeres lokale rusmiddelcenter/ misbrugscenter og høre om lige netop mulighederne i jeres by. Der skla ikke lægehenvisning eller andet til at få hjælp blot en opringen om at man gerne vil snakke med en omkirng sit forbrug/ misbrrug.
Jeg vil ønske din ven alt muligt held og lykke på sin vej
med venlig hilsen
Løkke