Dreng / mand25 år
Hej jeg har et spørgsmål omkring brug af quetiapin, kan det misbruges , har en søn som jeg tror indtager det.
han har i længere tid haft store problemer med arbejde og har været helt ude af den, kan det misbruges sammen med andet ?
hilsen Tonni

Svar fra rusmiddelekspert Løkke Dee Vium
Hej Tonni
Quetiapin er antipsykotisk medicin, der bruges til behandling af skizofreni, depression eller bipolare lidelser.
Når du skriver at du har en søn, du tror der indtager det, lyder det ikke til at være lægeordineret til ham selv.
Quetiapin har en sløvende effekt og man skal passe på med, at indtage andre sløvende stoffer sammen med da det kan forstærke den sløvende effekt. (Ex. Alkohol) Desuden er der en lang række af bivirkninger ved medicinen, som du kan læse om på Netdoktor.dk under seroquel.
Al medicin kan misbruges og skal altid indtages og stoppes med forsigtighed.
Jeg tænker, at det er vigtigt, at I sammen får en snak om hvordan du oplever ham, da man ofte selv er den sidste der opdager, at man ændrer sig. Evt. kan du rådføre dig med et lokal rusmiddelcenter der kan tilbyde dig samtaler i forhold til, hvordan I evt. ville kunne tage snakken og hvordan du kan støtte ham.
De bedste hilser
Løkke