33 år
Kære jer
Jeg er i vildrede om hvad der forgår min mand. Jeg har stor mistanke til han har en afhængifhed af en form for stoffer men jeg kan ikke gennemskue hvilket.
Til tider har han haft perioder hvor han blir hurtig agrasiv og hans humør kan skifte på et sekund. Dette er dalet lidt.
han nægter alt om at sku have et problem med noget.
I hverdagene er han 'normal' opførsel,men hver 4/5 dag ska han være 'ude' en hel nat til dagen efter ved en middagstid. Han kommer tilbage i træt humør,
Jeg har hørt andre bekendte beskylde ham for at være kokainafhængig, jeg har også 1 gang fundet en pose med hvid pulver i hans lomme. Kan det være andet en kokain?
En enkel el to gange har jeg haft ham i tlf når han er 'ude'  så lyder han meget sløv, svare  langsomt, og ikk helt sig selv.. og for mig virker det ikk til at være kokain påvirket ?
Kan i hjælpe mig med hvilke stoffer han kan være ude i? (det virker ikk til han tager det på dagsbasis- men det ved jeg ikk) men hver ca 5 dagså ska han 'ud' og hvis der går mere end 5 dage uden han er 'ude' en hel nat begynder han at sove mega uroligt, og er utilpas hele natten , blir i dårlig deprimerer humør  – nedtrykt,
så tag han ud og er retur i 'normal' tilstand igen ….
Hvad tror i det kan være?

Svar fra rusmiddelekspert Flemming W. Licht
Hej
Det vil ikke være rigtigt at komme med et bud på et stof. Stofferne virker forskelligt på forskellinge personer, og det kommer an på hvor lang tid siden der er gået mellem indtagelse til han så taler med dig. Så jeg vil nemt kunne risikere at sige noget der ikke er rigtigt.
Jeg synes du skal spørge ham selv. Han er jo den eneste der ved det.
Hvis det var mig, der var i dine sko, ville jeg være meget bekymret for at han forsvinder hver 5. dag og kommer tilbage som et andet menneske. Så måske skulle du tage en snak med ham om det og hvad det gør ved dig han har den opførsel/vane. Så er det jo sådan set ligemeget hvilket stof han tager.
Jeg tænker ikke du har brug for at tale med en rusmiddelekspert lige nu – måske senere. Her i første omgang tænker jeg du har brug for at finde ud af hvad du skal gøre med dit parforhold.
Du er velkommen til at skrive igen.
mvh
Flemming